300+ (7) Anthias (5) hädad (4) liigid (18) mage (28) meri (13) õied (5) reisid (5) sisustamine (11) teadus (4) teemast mööda (2) üldpildid (25) video (5)

Tuesday, December 04, 2007

"Singeri masin"


Minu vana raudraamiga 110 liitrine jäi tühjaks väga lühikeseks ajaks. Millalgi vahepeal oli tööl väike 35 liitrine kastike käima pandud, mis nakatas ka kolleegid SASi (suurema akvaariumi sündroomi) ja nii hakkasin ma oma purki tööle kolimiseks ette valmistama juba enne, kui sisu oli suuremasse akvaariumisse tõstetud. Eelkõige oli vaja soliidsemat alust, sest seni oli ta mul seisnud üsna ilmetu ja madala kapikese peal. Sobival ajal küsis foorumis keegi, kas Singeri õmblusmasina lauast võiks akvaariumile aluse saada, mis pani minu mõtted samas suunas liikuma. Sobiv laud oli maal laka peal olemas, selle puidust osa oli niiskus peaaegu ära lõhkunud. Raudosa sai üle võõbatud ja puidu asemele uus plaat ostetud. Siis tegin ma selle "vea", et mingi koristamise käigus tegin Singeri lauakesele seina ääres natuke ruumi ja tõstsin ka akvaariumi jalust ära sinna peale. Kogu see kupatus sobis ennesõjaaegse riidekapi kõrvale nii hästi, et selle kõige kontorisse viimise plaan aegus samal hetkel pöördumatult.
Käima panin uue setupi 3.12.2005. Tehnika jäi kõik samaks mis ennegi: küttekehaga Eheimi välisfilter 2322, valguseks 3 18-vatist toru. Uuendus oli mullakiht kruusa all. Mulla tõin männimetsast Rae vallast, tundus sellise suhteliselt turbane, aga ega ma sellele mingit erilist kvaliteedikontrolli ei teinud. Kruusa sai vast natuke liiga vähe ja liiga jäme, aga kuna kõik on juba 2 aastat enamvähem korralikult toiminud, siis ei tohiks väga nuriseda. Veevahetus ja taimeharvendus on selles akvaariumis toimunud tunduvalt ebaregulaarsemalt ja harvemini kui suuremas kastis. Peamisteks elanikeks on olnud mustad ja kollased mollid (Poecilia Shenops), kelle arv on seal olnud üsna isereguleeruv. 2007 aasta kevadel lisasin Burundi printsessid(Neolamprologus brichardi), kes nüüdseks on samuti üsna regulaarselt paljunema asunud. Kui ma midagi ette ei võta, siis tõenäoliselt söövad nad mingi aja pärast mollid välja. Pilt on tehtud eelmisel nädalal.

No comments: